Pages - Menu

2021 KF FELLOWSHIP FOR POSTDOCTORAL RESEARCH IN THE EUROPEAN REGION




2021 KF Fellowship for

Postdoctoral Research in the European Region

 

Resumen del programa:

La beca KF para la investigación posdoctoral está diseñada para apoyar la investigación a tiempo completo de académicos en ascenso que hayan obtenido recientemente un doctorado en un tema relacionado con Corea en una universidad u organización de investigación situada en la región europea.

 

Requisitos de los solicitantes:

Los becarios emergentes con un doctorado reciente en humanidades, ciencias sociales, artes o cultura sobre un tema relacionado con Corea deben cumplir cada uno de los siguientes criterios:
  • Tener la nacionalidad o la condición de residente permanente en un país fuera de Corea
  • No haber obtenido un puesto universitario equivalente o superior al de profesor a tiempo completo, ni haber sido designado investigador principal de una institución de investigación
  • Haber obtenido un título de doctorado en los últimos cinco años *Los candidatos a doctorado que tienen previsto recibir su título antes del 31 de agosto de 2021 también son elegibles. 


Número de becas disponibles:

Aproximadamente 2

 

Periodo de la beca:

1 año (del 1 de septiembre de 2021 al 31 de agosto de 2022)

 

Actividades subvencionadas:

Todos los aspectos de la investigación académica, incluida la edición de la tesis doctoral para su publicación

 

Cuantía de la subvención:

Estipendio de investigación (a determinar en función de los costes reales)

 

Calendario de presentación de solicitudes:

- Periodo de presentación: 18 de marzo - 19 de abril de 2021 (18:00 KST)

- Notificación de aceptación: Finales de julio de 2021. La fecha de notificación está sujeta a cambios sin previo aviso.

 

Documentos requeridos:

1. Solicitud en línea 

2. Materiales complementarios (subidos a la solicitud en línea)


a. Curriculum Vitae: 

Incluyendo información sobre la experiencia educativa, la experiencia profesional, las becas y ayudas recibidas en el pasado, y una lista de logros de investigación y publicaciones

b. Propuesta de investigación detallada (no debe exceder de cinco páginas - deben incluirse todos los elementos siguientes): 

Una explicación detallada del proyecto de investigación previsto, incluyendo sus objetivos, el área de investigación y la importancia para el campo de los estudios coreanos; descripción de la metodología y los materiales de investigación elegidos; descripción de los progresos realizados hasta el momento y el alcance de los progresos previstos para el período de la beca; y las razones por las que el proyecto de investigación debe llevarse a cabo en la(s) institución(es) afiliada(s) que ha elegido.

c. Solicitud(es)* realizada(s) a la(s) institución(es) afiliada(s) para realizar una estancia de investigación: Antes de presentar la solicitud de beca postdoctoral, los solicitantes deben enviar a cada institución (institutos de investigación o universidades) en la que deseen realizar una investigación una solicitud de estancia de investigación postdoctoral. Una copia de cada solicitud debe adjuntarse en formato PDF al paquete de solicitud en línea presentado a la KF

*No se pueden presentar más de tres solicitudes. La(s) institución(es) que figure(n) en su solicitud no podrá(n) ser modificada(s) una vez presentada(s) la(s) misma(s).

d. Carta de aceptación de la(s) institución(es) afiliada(s): 

El solicitante deberá presentar una copia de su Carta de Aceptación de su(s) institución(es) de investigación a la KF una vez confirmada.

 e. Tesis doctoral: 

Resumen de la disertación, tabla de contenidos, resúmenes de capítulos, un capítulo de muestra, plan de publicación

 f. Una copia del diploma de doctorado: 

Los solicitantes que reciban su diploma de doctorado después del período de presentación de solicitudes deberán presentar una copia de su diploma antes del 31 de agosto de 2021. Si un becario seleccionado no puede hacerlo en ese plazo, la KF retirará su apoyo.

g. Expediente académico del título de posgrado 

h. Tres (3) cartas de referencia:* 

Una carta debe ser del supervisor de su tesis doctoral. Después de que el solicitante presente su solicitud en línea, el sistema de solicitud de KF enviará automáticamente un correo electrónico a la persona de referencia proporcionada por el solicitante. Este correo electrónico solicitará que la persona de referencia escriba una carta y la cargue en el sistema de solicitud en línea de KF. Los solicitantes deben informar a sus personas de referencia de este proceso antes de iniciar su solicitud y todas las cartas deben ser completadas antes de las 18:00 KST del 19 de abril. Tenga en cuenta que esta es la fecha límite tanto para la solicitud en su conjunto como para las cartas de recomendación.

 

Cómo presentar la solicitud:


Haga clic en el botón "Aplicar" en la parte inferior de este anuncio del programa y complete el formulario de solicitud en línea.

El botón "Apply" sólo está activo durante el periodo de solicitud, del 18 de marzo al 19 de abril de 2021 (18:00 KST).

El formulario de solicitud y el resto de la documentación requerida deben presentarse en coreano o en inglés.


Recordatorios importantes para el proceso de solicitud:

  • Los investigadores postdoctorales pueden optar a una financiación de hasta dos años.
  • Los becarios que reciban estipendios de investigación en el marco de este programa deben realizar sus investigaciones en una universidad importante de la región europea que ofrezca un programa de estudios coreanos y cuente con una facultad de estudios coreanos y una colección de bibliotecas (excluyendo la universidad en la que el becario obtuvo su título de doctorado). 
  • Se dará preferencia a los estudiantes que tengan la ciudadanía o la residencia permanente en un país europeo y que soliciten la beca en instituciones de países diferentes a los que obtuvieron su doctorado.
  • Los becarios no podrán realizar investigaciones en la universidad en la que obtuvieron su doctorado.
  • Los becarios no podrán ser titulares de becas simultáneas de la Fundación de Corea ni de ninguna otra institución. Tenga en cuenta que si recibe cualquier otra beca de una institución tercera, la KF retirará su apoyo y solicitará el reembolso del pago de la beca a la KF.
  • Los beneficiarios de las becas deben ser aceptados en la(s) institución(es) afiliada(s) para el semestre indicado en su solicitud. El período de la beca no podrá ser aplazado al año siguiente.
  • Una vez recibida la notificación de aceptación, los ciudadanos coreanos deberán presentar por correo electrónico al funcionario de la KF encargado del programa una prueba de su ciudadanía extranjera o de su residencia permanente.


Responsabilidades de los beneficiarios de la beca:

1. Investigación a tiempo completo:


Los becarios deben dedicar el período de la beca enteramente a su investigación. Sin embargo, se les permite enseñar en la(s) institución(es) afiliada(s) en la medida en que las actividades docentes no interfieran con el progreso de su investigación (límite de un curso por trimestre).


2. Participación en actividades académicas en la(s) institución(es) afiliada(s):


Los becarios deberán participar en actividades académicas en la(s) institución(es) de acogida durante su estancia de investigación. 



3. Presentación del informe final:
 

Los becarios deberán presentar un informe final dentro de los siete días siguientes a la finalización del período de la beca, en el que se detallen los progresos realizados durante dicho período. El informe debe ser redactado y presentado utilizando el formulario de informe de KF

 

4. Otros requisitos que informar:

Los beneficiarios de las becas deben informar a la KF de cualquier actividad importante y/o del estado de su debut académico, incluso después de que haya concluido el período de la beca.

 

5. Requisitos de publicación:

Los becarios deberán revisar su tesis doctoral durante el periodo de la beca y publicarla como libro o artículo de investigación en los tres años siguientes a la finalización del periodo de la beca.

*La KF supervisará anualmente el progreso de la investigación durante los tres años siguientes a la finalización de la beca. Los becarios que no concluyan sus responsabilidades no podrán optar a futuras ayudas de la KF.

 

Para mayor información:
  • Departamento de Estudios Coreanos de KF: iakim@kf.or.kr
  • Oficina de KF en Berlín: kfeurope@kf.or.kr
  • En relación con el sistema de portal de solicitudes de KF: helpdesk@kf.or.kr

GIST SCHOLARSHIPS FOR INTERNATIONAL STUDENTS IN KOREA


 
GIST Scholarships

for International Students in Korea


¡Obtén tu título en Corea! El Instituto de Ciencia y Tecnología de Gwangju está aceptando solicitudes para sus Becas GIST con el objetivo de brindar apoyo financiero a estudiantes internacionales para el año académico 2021-2022.

La subvención tiene como objetivo alentar a los estudiantes a estudiar masters, doctorados y programas integrados de master (MS degree programs) en Corea del Sur para impulsar su carrera profesional elegida en la universidad.

El Instituto de Ciencia y Tecnología de Gwangju (GIST) es una multiversidad orientada a la investigación y una prestigiosa escuela de ciencia y tecnología ubicada en Gwangju, Corea del Sur. Asimismo, es miembro del sindicato de escuelas relativas a la sociedad de universidades orientadas a la investigación formada por GIST-KAIST-UNIST-POSTECH-DGIST.

¿Por qué elegir el Instituto de Ciencia y Tecnología de Gwangju? La misión de la universidad es cultivar talentos destacados en ciencia y tecnología, promover la investigación colaborativa con la industria y promover el pensamiento crítico de estudiantes e investigadores.

Fecha límite de solicitud: 15 de abril de 2021


Breve descripción
  • Departamento: N/A
  • Nivel del curso: programas de master, doctorado y master integrados (integrated MS degree programs)
  • Premios: Varios
  • Número de Premios: NA
  • Modo de Acceso: Online
  • Nacionalidad: Internacional
  • El premio puede tomarse en Korea


Elegibilidad    
  • Países Elegibles: Todas las nacionalidades
  • Curso o Asignaturas Elegibles: La beca está disponible para programas de master, doctorado y master integrado en la universidad.
  • Criterios de Elegibilidad: Para ser elegible para el premio, los solicitantes deben:
  • Deben tener dominio del idioma inglés;
  • Deben tener una excelente historia académica;
  • Deben cumplir con los criterios admisibles.

¿Cómo Aplicar?
  • Cómo postularse: Los aspirantes deben ingresar a la universidad; después de eso, serán considerados para la subvención.
  • Documentos de respaldo: Los candidatos deben presentar una copia de los siguientes documentos requeridos junto con la solicitud: una tarjeta de identificación, una foto de pasaporte en formato JPG, un CV, registros académicos / transcripciones y dos cartas de recomendación en el formulario prescrito.
  • Requisitos de admisión: Los aspirantes deben cumplir con las condiciones requeridas para el campo de grado aplicado en la universidad.
  • Requisito de idioma: los solicitantes deben proporcionar evidencia de habilidad en el idioma inglés a través de varios certificados como GMAT, IELTS o TOEFL, etc.

Beneficios

Los puestos de ayuda financiera de GIST Corea proporcionarán asistencia para la matrícula, estipendios mensuales, ayudantía de investigación, vivienda, seguro médico y reembolso de vuelo a los estudiantes altamente motivados en el Instituto de Ciencia y Tecnología de Gwangju para el año académico 2021-2022.

2021 KF FELLOWSHIP FOR GRADUATE STUDIES IN THE EUROPEAN REGION


 2021 Korea Foundation Fellowship

for Graduate Studies in the European Region


Esquema del programa

El programa KF Fellowship for Graduate Studies (GS) tiene como objetivo fomentar una nueva generación de académicos de estudios coreanos al brindar apoyo de becas a los estudiantes que actualmente están inscritos en un programa de master o doctorado en estudios coreanos. 


Elegibilidad del solicitante

  • Estudiantes de master o doctorado actualmente inscritos en un programa de posgrado europeo (a partir del semestre de otoño de 2021) sobre un tema relacionado con Corea en humanidades, ciencias sociales, artes o estudios culturales.
  • Deben ser estudiantes registrados en una universidad que ofrece el programa en en los que están inscritos.
  • Ciudadanía extranjera (los ciudadanos coreanos deben tener un estado de residencia permanente en un país fuera de Corea).
  • Programas / escuelas excluidos: ciencias naturales, medicina, ingeniería. MBA, facultades de derecho, facultades de posgrado en traducción e interpretación.

Criterios de KF para la elegibilidad para becas:

  • Curso MA: MA, MSt, MPhil, MLit, etc.
  • Curso de doctorado: PhD, DPhil


Número de becas disponibles

Aproximadamente 12


Período de concesión

1 año (1 de septiembre de 2021 al 31 de agosto de 2022)


Cantidad de la subvención

  • Estudiantes de master: 9.000 euros al año
  • Estudiantes de doctorado: 15.000 euros al año


Programa de solicitud

  • Período de presentación: 18 de marzo - 19 de abril de 2021 (18:00 KST)
  • Notificación de aceptación: finales de julio de 2021 

* La fecha de notificación está sujeta a cambios sin previo aviso.


Documentos requeridos

1. Solicitud en línea

2. Materiales complementarios (subidos a la solicitud en línea):

a. Propuesta de investigación (no debe exceder las 3 páginas):

Descargue y complete el formulario de propuesta de investigación de la Korea Foundation* y cargue el formulario completo en la solicitud en línea.

*Quienes soliciten un segundo o tercer período de beca deben describir el progreso realizado durante los períodos de beca anteriores (utilizando el formulario de Informe de progreso en el formulario de propuesta).

b. Transcripciones:*

  • Nivel de master: expediente académico de licenciatura
  • Nivel de doctorado: expedientes académicos de maestría y licenciatura

*Quienes soliciten un segundo o tercer período de beca solo deben presentar expedientes académicos del período de beca anterior (nivel de maestría) o cursos de doctorado (nivel de doctorado).

c. Curriculum vitae:

Incluyendo información sobre experiencia educativa, experiencia profesional, becas y subvenciones recibidas en el pasado, y una lista de logros de investigación y publicaciones.

d. Tres (3) cartas de recomendación* (una copia de cada una):

1) Supervisor de tesis**

2) Un profesor calificado para evaluar su propuesta de investigación

3) Una persona que pueda verificar su competencia en el idioma coreano.

*Después de que un solicitante presenta una solicitud, el sistema en línea de KF enviará automáticamente un correo electrónico a la persona de referencia proporcionada por el solicitante. Este correo electrónico solicitará que la persona de referencia escriba una carta y la cargue en el sistema de solicitud en línea de KF. Los solicitantes deben informar a sus personas de referencia de este proceso antes de comenzar su solicitud y todas las cartas de recomendación deben completarse antes de las 18:00 KST del 19 de abril. Tenga en cuenta que esta es la fecha límite tanto para la solicitud en su conjunto como para las cartas de referencia.

**Los solicitantes que soliciten un segundo o tercer período de beca solo deben presentar un total de referencia, proporcionado por su supervisor de tesis.


Cómo aplicar

Haga clic en el botón "Aplicar" en la parte inferior y complete el formulario de solicitud en línea.

El botón "Aplicar" solo está activo durante el período de solicitud, del 18 de marzo al 19 de abril de 2021 (18:00 KST).

El formulario de solicitud y toda la demás documentación requerida deben enviarse en coreano o inglés.


Recordatorios importantes para el proceso de solicitud

  • Los estudiantes de MA son elegibles para recibir financiamiento para el programa GS por hasta dos años. Los estudiantes de doctorado son elegibles para recibir financiación hasta por tres años.
  • Se dará preferencia a los estudiantes que tengan la ciudadanía o la residencia permanente en el país europeo donde se encuentra su universidad o en cualquier otro lugar de Europa.
  • Los solicitantes deben residir en el país de la universidad en la que están registrados.
  • Se alienta especialmente a los solicitantes que dominen el coreano lo suficiente como para poder utilizar las fuentes primarias coreanas para su estudio e investigación.
  • Los beneficiarios de las becas no pueden tener becas simultáneas de la Korea Foundation ni de ninguna otra institución de terceros. Sin embargo, si el monto de la subvención GS está por debajo de la matrícula oficialmente declarada de la universidad del solicitante, se pueden permitir parcialmente becas adicionales, becas u otro tipo de apoyo.
  • Los becarios deben inscribirse en el programa durante el semestre indicado en su solicitud. La admisión no se puede aplazar para el año siguiente.
  • Los beneficiarios de las becas no pueden tomar un descanso de su universidad durante el período de la subvención, y se requerirá un reembolso parcial de la subvención si lo hacen.
  • Después de recibir un aviso de aceptación, los ciudadanos coreanos deben presentar evidencia de su ciudadanía extranjera o residencia permanente por correo electrónico al oficial del programa a cargo del programa.

Responsabilidades de los beneficiarios de las becas

1. Presentación de informe:

Los beneficiarios de la beca deben presentar un informe dentro de un mes después del final de su período de beca, detallando el progreso realizado durante este período. El informe debe redactarse y enviarse utilizando el formulario de informe de KF.

2. Requisitos adicionales de presentación de informes:

Los beneficiarios de la beca, al obtener su título, deben enviar una copia de su tesis de maestría o disertación de doctorado a la Korea Foundation. El KF supervisará el progreso de la investigación anualmente durante tres años después de la conclusión del período de la beca. Los becarios que no cumplan con sus responsabilidades no serán elegibles para el apoyo futuro del KF.


Más consultas

Departamento de Estudios de Corea de KF: iakim@kf.or.kr

Oficina de KF en Berlín: kfeurope@kf.or.kr

Con respecto al sistema del portal de aplicaciones de KF: helpdesk@kf.or.kr

CFP: SPECIAL ISSUE OF LITERATURE COMPASS: "THE HISTORIES AND PRACTICES OF MODERNIST STUDIES IN ASIA"

 

Literature Compass Special Issue: 

"The Histories and Practices of Modernist Studies in Asia"

 

For a prospective peer-reviewed special issue of Literature Compass, we invite submissions that reflect on the past, present and future of modernist studies in various locations of Asia. How has “modernism” been historically conceived and studied in Asia? What institutions have shaped and are shaping the fortunes of modernist studies in Asia? How are the histories and practices of modernist studies mediated by translation among various languages used in this part of the world?

We particularly welcome essays that address the above questions in dialogue with recent reflections on the new modernist studies. For instance, the global turn in modernist studies raises what Paul Saint-Amour has called “the question of expansionism.” How to balance, in Saint-Amour’s words, “the obligation to broaden narrow canons” and “the dangers of overreach and appropriation,” not only concerns the development of Anglo-American studies of modernism but has bearings on the practice of modernist studies in other regions. Negotiating the question of the modernist canon, for instance, can have diverging implications, pedagogically, politically, and practically, in different cultural contexts. While reshaping teaching and research trajectories, it may also bring about structural changes that tend to redefine the character of academic disciplines including English, Comparative Literature, and other language and cultural programs.

Reexaminations of the new modernist studies have also drawn fresh attention to modernism’s complex relationship to institutions. Douglas Mao (2021) notes “how vitally modernist studies has been shaped by institutional substrates.” Likewise, Sean Latham and Gayle Rogers (2021) point out that spaces as varied as “journals, monographs, conferences, classrooms, anthologies, lectures, even hallway conversations” have played a pivotal role in the formation and renovation of modernist studies. The unfolding of the story of modernism in both Anglo-American and non-English-speaking settings has also been significantly mediated by translation within and without academia from the very outset. How modernism operates and circulates through multiple layers of translation and a mutual and multidirectional relationship between translation and critical scholarship remains an essential part of the evolution of global modernism. 

This special issue hopes to contribute to ongoing discussions about modernist studies through a focused analysis of its histories and practices in Asian contexts. We seek proposals for original essays that examine how modernism has been received, interpreted, and instituted in diverse sites and places in Asia. We also welcome critical investigations into how the practice of modernist studies in Asia enriches, nuances, or complicates global modernism.      

Topics of particular interest include (but are not limited to):

  • Asia and the modernist canon
  • Teaching modernism in Asia
  • Modernism and translation
  • Modernism and popular culture in Asia
  • Modernist networks in Asia
  • The circulation of modernism within Asia
  • The reception or promotion of individual modernist authors within and beyond Asia
  • Approaches to modernism peculiar to Asian contexts     

Abstracts of maximum 500 words along with short biographies are due April 15, 2021. A total of five to seven proposals will be accepted; completed essays of approximately 3,000 – 5,000 words (excluding references) will be due August 30, 2021. The submitted essays will undergo rigorous peer review. Please send abstracts to the guest editors Nan Zhang (nanzhang@fudan.edu.cn) and Kunio Shin (kshin@g.ecc.u-tokyo.ac.jp).

ÚLTIMAS PUBLICACIONES ACADÉMICAS 2021 (I)

Retomamos un año más nuestros listados con las últimas novedades académicas que han visto la luz en este primer trimestre de 2021. Estamos ante investigaciones internacionales de gran magnitud en el ámbito de los Estudios Coreanos, abordado desde diferentes disciplinas dentro de las ciencias y las humanidades. Todas ellas ya disponibles para todos a través de las múltiples editoriales que también facilitamos a continuación:

CFP: KOREAN POLITICS AND INTERNATIONAL RELATIONS AT CROSSROADS: PAST, PRESENT AND THE FUTURE, IKSU ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE 2022



Korean Politics and International Relations at Crossroads: Past, Present and the Future, 

IKSU Annual International Conference 2022

University of Central Lancashire, UK, 7-8 January 2022


In the run up to the 2022 presidential election, the IKSU Annual International Conference will discuss how South Korea’s politics and international relations have evolved since the founding of the first Republic in 1948. The international relations of South Korea tend to heavily depend on each presidency, especially with regard to North Korea and relations with surrounding countries. In this sense, this conference will explore the past, present and future of South Korean politics and the international relations from a number of perspectives. After the conference, we will publish an edited volume based on the submitted papers. Papers from various disciplines are invited. Early career researchers and PhD candidates are also encouraged, along with academics at all stages of their career in a relevant field.

We plan to hold the first day of the conference at the main campus of the University of Central Lancashire, which is located in the city of Preston in the north of England, and the second day of the event at the Samlesbury Hall, a stunning 14th century manor house and gardens in Lancashire.


Schedule for Submission
  • Proposal (individual paper or panel) Submission Deadline: 20 April 2021
  • Acceptance Notice: 30 April 2021
  • Full Paper Submission Deadline (maximum 9,000 words including references): 30 November 2021
  • IKSU Annual International Conference: 7-8 January 2022
  • Revision Submission Deadline for Publication: 30 April 2022
As we plan to publish conference papers as an edited volume, previously published work will not be accepted.

Please send the proposal as an email attachment to Dr Sojin Lim at IKSU-AKS@uclan.ac.uk.

Links:

WEBCAST «EL SISTEMA DE SALUD COREANO Y LA INDUSTRIA BIOSANITARIA DE COREA DEL SUR: RESPUESTAS A UNA GESTIÓN EFICIENTE DEL COVID-19»

Webcast Casa Asia

«El sistema de salud coreano y la industria biosanitaria de corea del sur:

respuestas a una gestión eficiente del covid-19»


Con motivo de la conmemoración de los 70 Años del establecimiento de relaciones diplomáticas entre España y la República de Corea, abordaremos las características del sistema de salud coreano, las reformas realizadas en el mismo desde el año 2000, y las principales actuaciones llevadas a cabo en salud pública.

Se analizarán, además, los planes de modernización e impulso que se han llevado a cabo en la industria biosanitaria de Corea del Sur y todos los aspectos relacionados con la inteligencia artificial, big data y real world evidence sobre la gestión sanitaria del COVID 19 en el país asiático. Del mismo modo, se hará una breve reseña de las relaciones en aspectos sanitarios entre España y Corea.


Palabras de bienvenida:

Rafael Bueno, director de Política, Sociedad y Programas Educativos de Casa Asia.


A cargo de:

Álvaro Hidalgo, director del grupo de investigación de Economía de la Salud de la Universidad de Castilla La Mancha (UCLM) y presidente del Centro Español de Investigaciones Coreanas y la Fundación Weber.

Podrás seguir también este webcast en Youtube.


Más Información:
  • Fecha: Lunes 22 de marzo de 19.00 h a 20.30 h
  • Ubicación: Online. 24 horas antes del acto las personas inscritas recibirán la información necesaria para acceder. Inscripciones abiertas aquí.
  • Precio: Actividad gratuita.

CFP: INTERNATIONAL CONFERENCE ON LINGUISTICS, LITERATURE, ARTS, SOCIAL SCIENCE & HUMANITIES


International Conference on Education and Education of Social Sciences

which will be held in Bali, Indonesia on 3 May, 2021.


Scope & Benefits

Each Paper will be published in the Conference Proceeding with an ISBN No.

Each Paper will be assigned Digital Object Identifier (DOI) from Cross Ref.


Virtual/Online Conference

A convenient way of sharing and discussion.

1. Download Zoom App (Mobile/Notepad/Tablet)

ICEES Conference invites scholars, researchers, practitioners and students proposals to submit papers for paper presentations, interactive sessions, virtual talks or colloquia addressing one of the following tracks & topics.


Education:

Theory of Education | Assertive and Assistive Educational Technology | Comparative Education | Counseling | Cultural Literacy | Curriculum Studies

Social Science & Humanities: Refugees | Globalization | American Studies | African Studies | Asian Studies | European Studies | Middle Eastern Studies | Public Administration


Poster Presentation:

This event also accepts posters as an alternative to oral presentations. A special viewing and Q&A session will be held for presenters who had opted to use posters. Authors are expected to be present to answer questions or provide explanations to visitors during the session. All posters must come in A0 size i.e., 841mm x 1189 (portrait orientation). Please notify the event secretariat as early as possible if you need to use a different size or orientation to avoid any conference day difficulties.


Deadline:

29 de marzo de 2021

mail.ssrglobal@gmail.com

More information

CFP: INTERNATIONAL CONFERENCE ON LINGUISTICS, LITERATURE, ARTS, SOCIAL SCIENCE & HUMANITIES


International Conference on Linguistics, Literature,

Arts, Social Science & Humanities



ICLLASH 2021 Conference brings together researchers, academicians as well as industrial professionals from all over the world.

The conference provides opportunities for the delegates to exchange new ideas and application experiences face to face to establish business or research relations and to find global partners for future collaboration.

Accepted papers will be published.


The topic includes but not limited to:

Sociology and Anthropology
  • Aging
  • Applied Anthropology
  • Archaeology
  • Black Lives Matter
  • Elderly care
  • Child Research
  • Childhood Development & Schooling
  • Cliques and Cults
  • Conflict theory
  • Consumerism
  • Counter-cultures
  • Crime Studies
  • Cultural assimilation
  • Cultural studies
  • Customs
  • Discrimination & Prejudice
  • Economic Sociology
  • Educational Anthropology
  • Equal pay
  • Ethnicity
  • Family issues and Family Research
  • Fashion trends
  • Feminism
  • Flocking behavior
  • Gender Issues
  • Globalization Impacts
  • Human & Civil Rights
  • Humanities
  • Law Enforcement
  • Leisure, Recreation & Sports
  • Mass Media
  • Medical Sociology
  • Migration & Immigration
  • Myth & Folklore
  • Nationality
  • Online dating
  • Online Society/Online Community
  • Peace & War
  • Police brutality
  • Political Sociology
  • Population
  • Protest
  • Religions & Traditions
  • Rural Sociology
  • Society
  • Social Mobility & Social Class
  • Social Policy, Social Work and Social Legislation
  • Social Psychology
  • Sub-cultures
  • Superstitions
  • Violence
  • Workplace
  • Youth culture

Politics
  • Congressional Review Act
  • Debates
  • Democracy and Democratization
  • Donald Trump
  • Environmental Protection Agency
  • Executive power
  • Facebook campaigning
  • Governmental Systems & Practices
  • History of Western Political Thought
  • Human Rights
  • International Affairs and Strategic Studies
  • International Criminal Court
  • International Relations
  • Mass media effect
  • Military Justice
  • Mutual defense alliances
  • National Popular Vote Bill
  • Open government
  • Parliamentary system
  • Political Economy
  • Political Parties
  • Political Science
  • Politics and Ethics
  • Populism
  • Presidential campaign
  • Public Administration and Policy
  • Regional Studies
  • Sovereignty
  • Supreme Court powers
  • Transparency
  • United Nations
  • Voter registration
  • Voter turnout
  • Western Constitutional Thought
  • World Politics
 
Law
  • Administrative Law
  • Advertising Law
  • Campaign finance laws
  • Capital punishment
  • Civil Law
  • Climate Change Law
  • Common-Law
  • Community policing
  • Conflict of Laws
  • Copyright Law
  • Crime statistic reporting
  • Criminal Law
  • Cybercrime
  • Death penalty
  • Domestic violence
  • Economic and Financial Law
  • Election Laws
  • Forensic genealogy
  • Fraud
  • Geneva Conventions
  • Hate crime
  • Hate groups
  • Identity theft
  • Illegal drug use
  • International Human Right Law
  • Labor Law
  • International terrorism
  • Islamic Law
  • Labour and Social Law
  • Legal History
  • Legalization
  • Mandatory minimum sentencing
  • Maritime Law
  • Martial Law
  • Mass Communications Law
  • Plea bargaining
  • Presumptive parole
  • Prison overcrowding
  • Private International Law
  • Prostitution
  • Public Law
  • Racial profiling
  • Rehabilitation
  • Riots
  • Serial killers
  • Sodomy laws
  • Undercover police
  • Voting rights
  • Warren court
  • Witness protection program

Philosophy
  • Analytic Philosophy
  • Ancient & Classical Philosophy
  • Critical Theory
  • Eastern Philosophy
  • Epistemology
  • Existentialism
  • Logic
  • Medieval & Renaissance Philosophy
  • Metaphysics
  • Phenomenology
  • Philosophy of Language
  • Philosophy of Science
  • Political Philosophy
  • Positivism
  • Postmodern Philosophy
  • Pragmatism
  • Realism
  • Romanticism
  • Social Philosophy
  • Transcendentalism
  • Utilitarianism
  • Western Philosophy

Communication Studies
  • Advertising
  • Bot journalists
  • Business & Organizational Communication
  • Cartoons
  • Comic strips
  • Communication Arts
  • Communication Management
  • Education Communications and Technology
  • Embedded journalism
  • Fake news
  • Film & Cinema
  • Human Communication
  • Information Communication
  • Internet
  • Journalism
  • Language and Communication
  • Media ethics
  • Media Studies
  • Political Communication
  • Press embargoes
  • Print Media
  • Privacy
  • Public Relations
  • Publishing
  • Radio
  • Slanting
  • Social & Ethical Issues in Communication
  • Social media
  • Social media literacy
  • Social networking
  • Tabloids
  • Telecommunications
  • Television
  • Yellow journalism

Psychology
  • Brain & Behavior
  • Business/Occupational Psychology
  • Child & Adolescent Psychology
  • Cognitive Psychology
  • Community & Cross-Cultural Psychology
  • Rehabilitation Counseling
  • Therapy
  • Developmental Psychology
  • Educational Psychology
  • Experimental Psychology
  • Groups & Organizations
  • Learning & Developmental Disabilities
  • Mental Health
  • Personality & Emotions
  • Psychological Assessment
  • Relationships & The Family
  • Social Psychology

Language and Literature
  • African Literature
  • American Literature
  • Asian Literature
  • Bilingualism
  • British Literature
  • Children’s Literature
  • Drama
  • English language teaching
  • Euphemisms
  • European Literature
  • Fairy tales
  • Fiction
  • Folklore
  • Grammar and Word Use
  • Humorous Literature
  • Language Acquisition
  • Language and Advertising
  • Language and Cultural Identity
  • Language and Gender
  • Language and Power
  • Language and Technology
  • Language and the Media
  • Language Disorders
  • Language of Politics
  • Languages and Dialects
  • Literary Styles and Movements
  • Literary Theory
  • Minority languages
  • Multilingualism
  • Musical Theater
  • Mystery and Detective Fiction
  • Myth and Folklore
  • Nonfiction
  • Novels
  • Offensive Language
  • Philosophy of Language
  • Phonetics
  • Phonology
  • Poetry
  • Professional Jargon
  • Science fiction
  • Semantics
  • Short Stories
  • Standard and Non-Standard English
  • Symbolism
  • Terminology
  • Theatre
  • Written Language

Linguistics
  • Sign Language
  • Artificial languages
  • Borrowed words
  • Constructed languages
  • Discourse Analysis
  • Figurative Language
  • Language revitalization
  • Language and Advertising
  • Linguistic Anthropology
  • Linguistic Change
  • Metaphor
  • Philology
  • Philosophy of Language
  • Pidgins
  • Pragmatics
  • Psycholinguistics
  • Psychology of Language
  • Regional languages
  • Secret languages
  • Semiotics
  • Sociolinguistics

Education
  • Adult and Continuing Education
  • Civic Education and Leadership
  • Classroom Management
  • Curriculum & Instruction
  • Distance Education
  • Early Childhood Education
  • Elementary Education
  • Education Policy
  • Educational Administration
  • Educational Psychology
  • Educational Standards
  • Educational Technology
  • Educational Theory
  • E-Learning
  • Higher Education
  • History of Education
  • Humanities Education
  • Learning Disabilities
  • Learning Styles & Theories
  • Science Education
  • Social Studies Education
  • Special Education
  • Testing & Assessment

History
  • African History
  • Ancient & Classical History
  • Ancient Egypt
  • Ancient Greece
  • Ancient Rome
  • Asian History
  • Economic History
  • European History
  • Historiography
  • Middle Eastern History
  • Military History
  • North American History
  • Russia & The Soviet Union
  • Social History
  • Women’s History
  • World War I & II
 
Arts
  • Anthropology of Art
  • Art & Commerce
  • Art Censorship
  • Art Forgery
  • Art Therapy
  • Artistic Movements
  • Arts Management
  • Creativity
  • Cultural Property
  • Fashion & Design
  • Music
  • Philosophy of Art
  • Psychology of Art
  • Symbolism In Art
  • Teaching Art

Geography
  • Alternative Fuels
  • Climate Change
  • Cultural Geography
  • Development Geography
  • Earth & Resources
  • Economic Geography
  • Ecotourism
  • Green Cities
  • Political Geography
  • Sustainable Design
  • Transportation


info.iferd@gmail.com

INTRODUCCIÓN A LOS PROYECTOS TRANSMEDIA EN LA CLASE DE ELE DE COREA DEL SUR


Introducción a los proyectos transmedia en la clase de ELE de Corea del Sur


Fecha: Domingo 7 de marzo a las 6:00 pm hora Corea (10:00 am en España)


La Consejería de Educación de España en China, en colaboración con el Aula Cervantes en Seúl, organiza este seminario gracias a la participación de dos expertos de máximo nivel en la educación de contenidos transmedia, la profesora Marcela Fritler y el Dr. Carlos Scolari, y a la asistencia técnica Universidad Politécnica de Madrid y su incubadora Xiji.

Introducción a los proyectos transmedia en la clase de ELE de Corea del Sur es una propuesta didáctica dirigida especialmente para todo el profesorado de español como lengua extranjera que trabaja en la región o tiene contacto habitual con este tipo de alumnado. La propuesta persigue describir la experiencia de crear proyectos de narrativa transmedia en la clase de ELE con el objetivo de desarrollar las competencias sociolingüísticas mediante el ecosistema de comunicación que las tecnologías generan.


Ponentes:


Plataforma: Zoom


Agenda:

  1. Introducción.
  2. ¿Qué signfica Transmedia?
  3. Competencias Transmedia para la clase ELE.
  4. Ejemplos de proyectos para el profesorado de Corea del sur.
  5. Preguntas del público.


Registro:

Pinche aquí para registrarse. Una vez hecho, recibirá un mensaje con las credenciales para conectarse a la plataforma Zoom.

CFP: TROPICAL IMAGINARIES & CLIMATE CRISIS


Special Issue Theme:

Tropical Imaginaries & Climate Crisis




About Special Issue Theme: Tropical Imaginaries & Climate Crisis

Heat waves and wave-inundated islands, prolonged droughts and rainforest fires, tropical storms and monsoon deluges, melting tropical glaciers and flooded rivers – although climate change is global, it is not experienced everywhere the same. Climate change has pronounced effects in the Tropics.

Global sea level rise is predicted to be higher in the tropics, especially the equatorial Pacific Ocean. Global warming increases intensities in El Niño and La Niña oceanic-atmospheric events which cause droughts, hurricanes, typhoons and cyclones across vast areas of the tropics and subtropics. While rainforests, tropical peat swamps and oceans are carbon dioxide sinks, global warming means sinks reach saturation. Rainforests and coral reefs are Earth’s most biodiverse ecosystems developed over thousands of years; deforestation and fires add greenhouse gases to the atmosphere, while the phenomena of ocean warming, sea level rise and acidification bleach and kill coral reefs. The tropics has become a critical zone of cascading tipping points, the site where the full scale and scope of climate change and its associated challenges and deathly consequences are becoming materially manifest.  

This year marks the long-awaited United Nations Climate Change conference. The agenda includes the 26th Conference of the Parties (COP26) to the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC). Following the Paris Agreement and the Kyoto Protocol, the conference aims to commit nations to a revitalized effort to urgently reduce anthropogenic carbon dioxide emissions in order to limit global warming at 1.5˚  C.

While acknowledging the importance of the UN Climate Change global agenda, this Special Issue draws attention to the tropical regions of the world: regions that are undergoing rapid development, yet suffer serious poverty; are rich in biodiversity, and threatened by environmental destruction; are home to many of the world’s rainforest and maritime Indigenous peoples, but endure legacies of colonialism. We advocate that climate science requires climate imagination to bring science systems into relation with the human, cultural and social. In short, this Special Issue contributes to calls to humanise climate change.

To perceive the vast intricacies involved in climate change phenomena requires imagination; a poetics of thought. Tropical imagination invites papers informed by Indigenous knowing, ethnography, phenomenology, symbiosis and co-emergence, more-than-human worlds, worlding, patchy Anthropocene, Plantationocene, feral ecologies, rhizomatics, material poetics, biological poetics, archipelagic imaginaries, queer ecologies, ecogothic, ecocriticism, ecopoetry, ecofeminism, ecosophy, and tropical climate change storying.


CFP Tropical Imaginaries & Climate Crisis

Reflecting ecological biodiversity, this CFP is open to interdisciplinary and transdisciplinary intertwinings, as well as new perspectives on established disciplinary approaches. It invites papers that consider the ecological interface between, for example: nature and culture, humans and animals, indigeneity and colonialism, science and literature, technology and poetics, histories and futures, reality and fiction, mythologies and mathematical models, climate science and climate imagination, spirits and humans, natural sciences and social sciences, the mundane and sacred, global and local, extinctions and emerging viral species.

The Special Issue invites a wide range of articles and creative works from researchers who engage with the tropical regions of the world. These include: tropical Africa, the Caribbean, Latin America, the Indian Ocean Islands, South Asia, East Asia, Southeast Asia, the tropical north of Australia, Papua and the Pacific Ocean Islands, Hawai’i and the American South.

eTropic: electronic journal of studies in the tropics publishes new research from Arts, Humanities, Social Sciences and allied fields on the variety and interrelatedness of nature, culture, and society in the Tropics. ISSN:1448-2940, free open access; indexed in Scopus, Google Scholar, Ulrich's, DOAJ; archived in Pandora, Sherpa/Romeo; uses DOIs and Crossref, ranked Scimago Q2. 


INSTRUCTIONS FOR AUTHORS

  • Submissions (full paper) close 31 May 2021
  • Research article submissions should be about 6000 words
  • Literary, creative works and photographic essays about 4000 words
  • Include a 200-word Abstract + 5 Keywords
  • Provide a 100-word biographical note for each author (on separate sheet)
  • Follow APA (edition 7) for in-text citations and reference list
  • Contributions should be submitted as a Microsoft Word file (.doc .docx)
  • Submissions must conform to the eTropic Style Sheet & Layout (see StyleSheet)
  • All images must be used with permission and referenced
  • Submissions should be uploaded to eTropic online journal portal
  • Suitable papers will be double-blind peer reviewed
  • Authors are requested to browse eTropic articles to make sure they are familiar with the journal’s multidisciplinary scope and style
  • For enquiries, or for pitching your ideas or abstracts, email etropic@jcu.edu.au
  • Publication date: September 2021
 

References

Lundberg, A. (2020). Balinese Dancer wearing a Gas Mask: Climate Change and the Tropical Imaginary. [COP26 Perspectives]. Scottish Geographical Journal RSGJ. 136 (1-4). https://doi.org/10.1080/14702541.2020.1858589

Tsing, A., Deger, J., Saxena, A.K. & Zhou, F. (2021). Feral Atlas: The More-Than-Human Anthropocene. Stanford University Press http://doi.org/10.21627/2020fa

CFP: 2021 ASAK CONFERENCE “IDENTITY POLITICS AND POLITICAL INSTITUTIONS”


The 55th International Conference organized by

The American Studies Association of Korea (ASAK)

Identity Politics and Political Institutions


Venue: Sogang University, Seoul, South Korea

Date: October 29-30, 2021

Important Dates: 

Deadline for submitting proposals: April 30, 2021

Notification of acceptance: May 31, 2021

Submission of papers for the conference proceedings: August 31, 2021


The American Studies Association of Korea (ASAK) is pleased to announce an international conference on the theme, “Identity Politics and Political Institutions” to be held in Seoul, South Korea, from October 29 to 30, 2021

These are turbulent times in U.S. politics. The 2016 presidential election sparked heated confrontations that quickly spilled over from party politics into renewed debates on and divisions of every aspect of American society and its institutional underpinnings. Not only branches of federal and state government but also courts, police forces, schools, corporations, media outlets, and medical facilities have become battlegrounds of virulent polemics. Some see in these political developments an alarming fragmentation of society, worrying that the recent rise of identity politics has eroded shared political values and public confidence in American institutions. Others see the current crisis as symptomatic, instead, of a nation whose core institutions have time and again succumbed to an identity politics grounded in racial and gendered privilege, and warn that this deeply entrenched political praxis cannot be dismantled unless Americans commit to fundamental structural realignments comparable to the post-Civil War reconstruction, the New Deal, and the civil rights revolution. By the same token, some hope that the 2020 elections signal a return to normalcy in U.S. politics, while others hope to further new political trends that emerged during this moment of crisis—whether it be right-wing populism, democratic socialism, “woke” culture, or the Black Lives Matter movement. These starkly divergent assessments and outlooks prompt us to reconsider the nature of U.S. politics from every possible angle—whether cultural, social, institutional, or historical.

For this year’s conference, we are delighted to welcome Robin D. G. Kelley, Distinguished Professor of History and African American Studies and Gary B. Nash Endowed Chair in U.S. History at UCLA, as our keynote speaker. Professor Kelley has received numerous awards and recognitions for his pioneering work on social movements, race relations, black culture, and radical thought in modern America. His prolific output includes acclaimed books such as Hammer and Hoe: Alabama Communists During the Great Depression (1990), Race Rebels: Culture, Politics, and the Black Working Class (1994), Yo’ Mama’s Disfunktional!: Fighting the Culture Wars in Urban America (1997), Freedom Dreams: The Black Radical Imagination (2002), Thelonious Monk: The Life and Times of an American Original (2009), and Africa Speaks, America Answers: Modern Jazz in Revolutionary Times (2012). His forthcoming book Black Bodies Swinging: An American Postmortem situates the recent uprisings against endemic racism in the U.S. within a long history of racial capitalism, state-sanctioned racialized violence, and grassroots resistance. 

The 2021 ASAK conference calls for thought-provoking analyses of the divergent assessments and expectations that stem from continuing debates on identities and institutions in American politics. Scholars across multiple disciplines are encouraged to examine the current crisis in U.S politics and to consider its potential to produce new political movements and communities, and to reevaluate the relevance of ongoing struggles surrounding identities and institutions in American society. 

Interdisciplinary perspectives are encouraged and new research methodologies are welcome. 

Proposals may be submitted for either individual papers or sessions. 

Individual paper proposals should include an abstract of no more than 250 words and a one-page abbreviated CV, along with a short bio. 

Session proposals should include a one-page proposal with a title and topics for a session of three to four presentation papers, along with individual abstracts, one-page abbreviated CVs, and short bios. 

Delivered in either Korean or English, each presentation will be no longer than 20 minutes, followed by discussions and Q&A sessions. Graduate students are also welcome to submit proposals and to participate in the conference. 

All proposals should be sent to the Organizing Committee at asakconference@gmail.com by April 30, 2021, Seoul standard time. Applicants will be notified of acceptance of their proposals by May 31, 2021.

We hope that the global pandemic will have subsided by the time of the conference, but in case international travel is still untenable at the time, we will ask international participants to join online. Please be advised, however, that once your proposal has been accepted, the expectation is that you will be physically present unless there are COVID-related travel restrictions.

For further inquiries, please contact the Organizing Committee.


Registration Fee (includes conference proceedings, dinner reception, and two lunches):

Standard: 60,000 won

Student: 30,000 won